Internationale samenwerking met 45 business units

Internationale samenwerking met 45 business units

Internationale samenwerking met 45 business units 1024 765 Altavia Unite

Bij Altavia Unite hebben we heel wat in huis. Met maar liefst 55 experts op het gebied van strategie, creatie en productie kunnen we klanten van begin tot eind ondersteunen bij hun marketingcommunicatie. Daarbij maken we slim gebruik van alle resources die binnen de Altavia Group aanwezig zijn. En met 45 business units wereldwijd, zijn dat er heel wat!

Samen sterker
Amsterdam, Parijs, Toronto… Overal ter wereld zitten goede mensen. En elke business unit heeft zijn eigen specialisme. Zo werken ze in Engeland strategisch op een heel hoog niveau. En weten ze in Dubai heel veel over travel retail. Die extra expertise zetten we graag in om ons werk beter te maken. Andersom weten ze ons ook te vinden als het gaat om creatie en concept. Zo’n samenwerking levert altijd interessante discussies op. In andere landen kunnen ze heel fris en open naar iets kijken, en hebben ze andere inzichten en voorbeelden. Daar leren wij ook weer van.
Lokale kennis
De keuze om een van de andere business units aan te sluiten kan ook puur geografisch zijn. Als een klant wil uitbreiden naar andere markten, kunnen we direct schakelen. En toen MG in Frankrijk social media wilde gaan ontwikkelen, brachten we ze in contact met onze Franse collega’s. Op dezelfde manier helpen wij merken als Shell, Walt Disney en TheFork met hun activiteiten voor de Nederlandse markt. Logisch. De situatie hier, de taal, de nuances, die kennen wij natuurlijk als geen ander.
Geen grenzen meer
Deze interactie tussen de business units is er altijd geweest, maar is de laatste jaren wel veel makkelijker geworden. We zijn gewend aan werken op afstand. En we hebben alle mogelijke tools om efficiënt en effectief met elkaar te communiceren. Niemand kijkt er nog van op als in een online meeting iemand uit Polen aanschuift. Of uit China. De grenzen zijn letterlijk weggevallen. Daardoor is er veel meer mogelijk.
Verrijking voor klanten
Soms gaat het om een eenmalige samenwerking, soms is deze structureel. En er zijn ook situaties waarin we ons echt als groep presenteren. Carrefour en L’Oréal worden bijvoorbeeld lokaal bediend, maar wel vanuit een internationaal contract. Het is maar net wat er nodig is om de vragen van onze klanten te beantwoorden. Sommige klanten kiezen er ook bewust voor om met meerdere bureaus samen te werken. Dat we als groep al die mogelijkheden kunnen bieden, is een verrijking. Het is cliché, maar waar: samen staan we echt sterker.
Stefan Hijstee, Managing Director bij Altavia Unite